Jak ubrać się na spotkanie biznesowe?

Jak ubrać się na spotkanie biznesowe?

Dress code to etykieta stroju. W biznesie określa ono zasady ubioru służbowego. Obowiązują one w pracy oraz podczas spotkać biznesowych.

Dress code w przypadku sytuacji biznesowych jest dość restrykcyjny. Wyraźnie określa co jest dozwolone, a co nie. Strój należy dostosować do zajmowanego stanowiska, polityki firmy itd. Zresztą słusznie, gdyż badania psychologiczne potwierdziły, że pracownicy są najlepszą wizytówką firmy, a ich nieodpowiednie ubranie może stanowić niezbyt dobry przykład.

Przede wszystkim umiar, dotyczy to zwłaszcza biżuterii u pań. Chociaż i panowie niekiedy lubią pochwalić się okazałym zegarkiem. U kobiet dozwolone są dwa elementy biżuterii np. delikatne kolczyki i łańcuszek lub broszka i pierścionek. Poza tym liczy się prostota stroju i jego kroju oraz umiejętne dobranie kolorystyki.

Decyzja odnośnie kolorów nie zależy do gustu, ale również od sylwetki. Osoby większe powinny sięgać po czerń, granat, a także uniwersalną szarość. Niewskazane jest używanie więcej niż trzech barw jednocześnie. Zawsze sprawdzą się kolory klasyczne (czerń, ciemny brąz, bordo, butelkowa zieleń oraz beże i delikatne pastele). Dozwolone jest dołączenie do stroju niewielkiego elementu w mocniejszym kolorze np. czerwonym. Będzie on przyciągał uwagę odbiorcy, a tym samym pewne potknięcia mogą przejść niezauważone.

U panów najlepiej sprawdza się klasyczny, elegancki garnitur. Do tego powinna zostać dopasowana jaśniejsza koszula i odpowiedni krawat. W biurze marynarka nie jest konieczna, ale na spotkaniu biznesowym już tak. Jeśli nabierze ono nieco luźniejszego charakteru można ją później rozpiąć lub nawet zdjąć. Krawat musi być stonowany, bez szalonych wzorów. Można go dopasować kolorystycznie do reszty lun postawić na bardziej odważny kolor np. czerwony. Ponadto warto pamiętać, że białe koszule zarezerwowane są na bardzo oficjalne okazje np. ślub czy chrzciny.

Najlepszym rozwiązaniem, które zawsze się sprawdza jest prostota i minimalizm. Strój powinien także współgrać z osobowością i wizerunkiem firmy.